MÁV NoHabok
M61-001
Működőképes. A ledöntött 019 alól kapott forgóvázakat és TC-ket 2000. márciusában Tapolcán. 2000. március 9-én végleg felkerült Pestre. Szép külső, eredeti csíkos festés 2000. nyarától. A MÁV-nosztalgia fűtőház tagja. Szinte csak különmeneteken látható, viszonylag gyakran.
M61-002
Selejtezve 2001. november 7-én. Az üres mozdonyszekrény 2005. március 3-a óta a NOHAB-GM Alapítvány tulajdona. Tárolás alatt áll Budapest-Keleti pályaudvar egykori fűtőházában.
M61-003
Selejtezve 1988. december 21-én működőképes állapotban. Selejtezése előtti években motorgondokkal küzdött, de a hibát később megtalálták és kijavították; ennek ellenére nem menekülhetett meg a kivégzéstől, pedig a motor olyannyira rendbejött, hogy 1990. óta (egy 1989-es felújítás után) a mai napig Tizeskét szolgálja. Szétvágva Dombóvárott.
M61-004
Végzetesen megsérült egy balesetben 1999. június 4-én. Selejtezve 1999. november 23-án. A mozdony megmentett orra a Közlekedési Múzeumnál látható 2001. május 16. óta. A forgóváz a 013 alól származik, az egyik tetőelem egykoron a 005-ön volt látható.
M61-005
Selejtezve 1991. október 24-én motorgondok miatt (kartergáz). Szétvágva.
M61-006
Menetrendi üzem vége 2000. december 21-én. A MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona. Leginkább pályaépítéseken látható, de előfordulhat nosztalgia-meneteken is.
M61-007
Selejtezve 1989. szeptember 15-én generátor-zárlat után üzemképes (szinte elképesztően fiatal, mindössze 13 esztendős) dízelmotorral. 016-tal együtt vágták szét, pedig annak a dízelmotorján kívül mással nem volt gondja. Szétvágva Pécsett.
M61-008
"Muzsika". Selejtezve 1997. január 15-én egy kisebb szombathelyi baleset után. Sztvágva Sátoraljaújhelyen . A motorját és a fődinamóját M61,013 kapta meg, de egy métert sem ment velük.
M61-009
Az első áldozat. Kisebb balesetek után selejtezve 1987. november 22-én. Szétvágva Pécsett.
M61-010
Menetrendi üzem vége 2000. december 21-én. A NOHAB-GM Alapítvány tulajdona. Folyamatos felújítás alatt Budapest-Keleti pályaudvar egykori fűtőházában.
M61-011
"Piros Ász". Selejtezve 1991. november 24-én motorgondokkal (forgattyússzekrény-repedések). Szétvágva Tapolcán.
M61-012
Selejtezve 1994. január 19-én működőképes állapotban. Szétvágva Tapolcán.
M61-013
Selejtezve 1999. február 10-én. Fehérvárra húzták április 27-én, majd másnap éjjel Sátoraljaújhelyre a vesztőhelyre. Szétvágva 2000. márciusában.
M61-014
Selejtezve 1997. január 15-én működőképes állapotban. Szétvágva Sátoraljaújhelyen.
M61-015
Selejtezve 1994. január 19-én egyetlen dugattyútető átégése miatt. Szétvágva Celldömölkön 1996-ban.
M61-016
Selejtezve 1989. június 15-én. Szétvágva Pécsett. Az egyetlen M61, aki sosem járt a 29-es vonalon, mert már üzemképtelen állapotban került Tapolcára Nagykanizsáról. A selejtezés oka az üzemképtelen dízelmotor volt, hatalmas szégyenfolt a dologban, hogy 007-tel szinte együtt selejtezték, melyben ott lapult - üzemképesen - az összes akkori M61-es közül a legfiatalabbik motor.
M61-017
A mozdony 1999. november 15-től immár hivatalosan is a Pályafenntartáshoz tartozik. 2000. március elején levizsgáztatva, átmeneti pályaszáma: A61,017. Új pályaszám 2003. december 10-től (2761 017-9). Friss főjavítás után 2002. végén munkába állt. Új áttétel, 120 km/órás engedélyezett sebesség. Villamos vonatfűtést kapott a mérőkocsi miatt. A régi séma szerint újrafestve, vékony kék csíkkal a két oldalán, illetve a vörös csillag helyett az új címerrel. Gyakorlatilag bárhol előfordulhat az országban a mérőkocsijával, ill. pályarehabilitációnál kővonattal.
M61-018
"Párduc". Selejtezve 1992. november 12-én, miután néhány TC-jét más gépek megkapták. Szétvágva Tapolcán.
M61-019
Leállítva 2000. február 28-án, a 001 talpraállítása érdekében. Újra üzembe helyezve 2003. november 7-én. A MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona. Leginkább pályaépítéseken látható, de előfordulhat nosztalgia-meneteken is. 2004. októberében újrafényezve.
M61-020
Menetrendi üzem vége 2000. december 21-én. A MÁV nosztalgia-fűtőházának tagja. Újra működőképes 2003. májusa óta, mentrend szerinti (esztergomi) nosztalgiával felavatva.
Forrás: nohab.hu |